EN BÄTTRE FREDAG...

maj 17, 2013



På lunchen idag gick jag upp till Nails & Spa där jag får mina naglar fixade. Jag skrev ju om den nya salongen för några veckor sedan och jag är jättenöjd med resultatet. Jag har provat både tippar med gelé och egna naglar med gelé och resultatet har varit riktigt bra. Förutom den där dagen när jag körde tumnageln in i kökssoffan så att nageln sprack fast det kan jag knappast skylla någon annan än mig själv för. På vägen dit passerade jag det här underbara magnoliaträdet. Så vackert! Ett sådant träd skulle jag kunna tänka mig i min trädgård. 








Bokade också en tid för att få mina fötter sommarfina så om en dryg vecka sitter jag i den här mackapären . Det ser avancerat och lite lagom lyxigt ut och det skall bli så skönt att få lite ordning på fötterna inför sommaren.




På vägen tillbaka till jobbet passerade jag den här vackra vyn...




Efter jobbet åkte vi ut till Tofta och firade att just idag är det exakt ett år sedan vi var på första visningen av vår stuga. Första gången vi var där så åkte vi därifrån och var klara med att den var alldeles för liten och inget för oss. Väl hemma så var det något som ändå växte fram som gjorde att vi ville åka ut och titta på den en gång till så vi fick till en visning till. Då föll vi pladask! Efter några dagars budgivning så var den lilla pärlan vår :-).  




I kväll satt vi länge ute på den halvfärdiga altanen i solen med vårt bubbel och konstaterade att vilken tur att jag var envis och tvingade med P på visningen och att vi gick på magkänslan och inte efter förnuftet när vi gav oss in i det här projektet. Vi har inte ångrat det en sekund!




Att sitta ute och blogga i solen på altanen känns ju helt ok faktiskt :-)

Härlig dag och en härlig kväll! I morgon på dagen blir det en liten sväng in till ungdomarna som bor i huset inne i stan (vi ser alltid till att någon har koll på huset när vi är på vift). Det var visst lite förkylning och feber på gång där och när man är sjuk så spelar det ingen roll hur gammal man är. Ompysslad vill man bli ändå :-) 

Kramar!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images