VILKEN LEVERANS ROBBIE...

juli 22, 2013



Vilket dygn vi har haft i Göteborg!! Klarblå himmel, 25 grader varmt och utsikt över Ullevi från hotellrummets balkong. Så här såg det ut några timmar innan konserten började...




och så här några timmar senare. Olly Murse värmde upp...




och så kom han då till slut, upp ur sitt eget huvud... Robbie Williams





Recensionerna från kvällstidningarna var rätt dåliga men det var inget som vi, bland drygt 60 000 som var på plats håller med om. Det var en riktigt bra show och han är ju galet duktig på scen. Skön stämning, massor av glada människor och väder som var helt magiskt. Vilken kväll!




Galet mycket folk som begav sig ut på Göteborgs gator och krogar efter konserten. Vi var inte ensamma på stan om man säger så.





När vi kom fram till Göteborg tidigare på dagen så tog vi en snabb liten shoppingrunda. De här skorna blev jag så kär i så de fick följa med mig hem. Någon större shopping orkade vi inte med för det var hur varmt som helst. Vi satte oss på en uteservering på Avenyn och tog ett glas rosé i stället.




På en bakgata till Avenyn som ser riktigt risig ut döljer sig en liten pärla till restaurang som heter Sjöbaren. Man skall inte låta sig luras av den tråkiga omgivningen för innanför dörren kan man få riktigt god mat.











Vi beställde in en fisksoppa och det var banne mig den godaste fisksoppan jag ätit i hela mitt liv. Helt gudomlig!




 Det gick inte att gå därifrån utan att ha beställt in lite färska räkor. Åhh så gott det är med räkor. Jag kan äta det hur ofta som helst. Jag är inser att jag bor på fel kust...




Efter konserten gick vi ut en sväng i den ljumma sommarnatten. Det var tropisk värme och det har man inte varit bortskämd med den här sommaren. Jag tycker kvällarna hittills har varit rätt råa, fuktiga och kalla med några få undantag.




Här till höger bodde vi på Hotel Park Avenue. Mitt på Avenyn, så vi kunde inte bo mer centralt. Hotellet var väl inget speciellt förutom att det ligger bra till, att vårt rum hade en balkong och att frukosten var riktigt bra; äggröran var grymt god! Tyvärr hade vi lite problem med värmen på vattnet i duschen men vi blev kompenserade med en ny hotellnatt på valfritt Elitehotell i Sverige och fick även parkeringsservicen betald. Det är stil tycker jag. 

Nu är vi hemma igen och laddar om för ett par dagar på Fårö och en ny konsertupplevelse, dock i lite mindre format; Bo Kaspers i Gåsemoras hölada.  

Ha en skön dag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images