EN LÄNGTAN TILLBAKA...

november 06, 2013




I den här fantastiska staden var vi för några år sedan på bröllopsresa och den här vyn möttes vi av på vägen från flygplatsen in till Manhattan. Coolt! Jag är  egentligen ingen fan av stora städer; jag tycker ofta att det blir för mycket av det goda och jag blir alldeles snurrig av allt man har att välja på i shopping, sevärdhets- och restaurangväg. Men det här mina vänner, det är något helt annat! Jag tror banne mig att jag, redan när jag såg den här vyn kände att jag måste tillbaka. 

Vi hade bestämt oss innan vi åkte till New York att vi bara skulle strosa runt, ta dagen som den kommer, äta gott, shoppa och bara njuta av det vi råkade springa på. Jo tjena... väl där så var det det ju som att befinna sig mitt i en äkta amerikansk action. Utan att vi visste hur det hela gått till så var vi värsta superturisterna som sprang omkring i gympaskor med kameran på magen och kände att vi bara måste se allt det där som man sett på film sen man var liten.




Utsikt från Brooklyn Bridge









Central Park







Brooklyn Bridge




Empire




 Times Square




Grand Central




Varför ångar det så mycket just i New York?




Jadå, vi hann med shopping och restaurangbesök också :-)

Tanken på att få åka tillbaka hit kommer oftare och oftare till mig så vem vet... Nästa gång skall vi lämna gympadojjorna hemma. Allt skall andas flärd, jag skall ha high heels och snygga kläder hela tiden och skall vi ta oss någonstans så skall jag vinka till mig en gul bil så där på "Carrie-vis". Vi skall gå på de bästa restaurangerna, dricka Champagne och shoppa tills vi smäller av. 

Ja, så får det bli!

Tillbaka till verkligheten... ytterligare en grå dag i november har passerat och ytterligare en jobbdag. Nu börjar julledigheten att hägra där framme. Några veckor kvar bara. Jag gillar mitt jobb väldigt mycket men jag älskar verkligen att vara ledig och julen kommer ju även i år att bjuda på många lediga dagar. Längtar...

Nu är det dags att få lite sömn inför morgondagen.

KRAM!



You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images