FIKA PÅ "HASSES"...

juni 25, 2014



På det här anrika cafét; S:t Hans som liksom Beyrouth ligger på S:t Hansplan inne i Visby har det under alla år, så länge jag kan minnas varit just café- och restaurangverksamhet. Nu har "Hasses" öppnat i ny regi och idag var jag och P där med vänner och premiärfikade. Fantastiskt fint har det blivit och uteserveringen mitt i S:Hans ruin är ju oslagbar! Fikabrödet var det toppklass på men Smörrebröden var lite i överkant dyra. De såg i alla fall galet goda ut så de kanske är värda sitt pris...




Idag har jag också varit och hämtat min ständiga följeslagare; Mac som varit inne hos Håkan på Databyrån på en liten service. Något hände med databasen där jag samlar alla mina bilder häromkvällen och det har varit ett par svettiga dagar måste jag erkänna men lyckligtvis gick allt att rädda… puuuuhhh. Nu sitter jag här med en liten extern hårddisk och har möjlighet att säkerhetskopiera på alla möjliga olika sätt. Lovar mig själv att jag skall bli mer noggrann med sånt här nu.

Städningen av huset går som på räls. Vi håller vår tidsplan och har vi tur så kan det faktiskt vara så att vi blir hyfsat klara i morgon. Är rätt less på att städa nu och jag ser fram emot den här helgen sjukt mycket. Då skall jag inte göra någonting alls, den saken är klar!

Nu är den här kvällen slut…

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images