JAG TROR DEN ÄR HÄR NU…

juni 06, 2014



Sommaren alltså… När jag äntligen kan få börja använda mina Aspigasandaler (från SODA) och få sätta på mig min sommarhatt (från Frida Fleur) då måste väl ändå sommaren stå för dörren...

Jag har också skapat en ny sommarmapp i min Mac och då är det ju sommar på riktigt och när vi kan plocka ut dynorna till loungen och när Lilly plockar fram sina golfklubbor och när "kicken" är lite slarvigt slängd i gräset lite här och där och när färskpotatisen och sparrisen är en självklar ingrediens till middagen och när jag kan sitta på trappan till stugan och sippa på ett glas vin och när man smäller den första myggan. Då måste det vara så att sommaren är här...














Idag är det också Sveriges nationaldag och det är så synd att den traditionen är så pass ny så den aldrig riktigt fått något fäste firarmässigt… men det kommer säkert med åren. Tänk om vi hade det som i Norge på 17:e maj. Skulle vara så kul! I vår familj har vi inga speciella traditioner alls kring den här dagen och det är lite synd. Jag tror att jag skall råda bot på det till nästa år. Vore ju så kul att göra något extra roligt just denna dag. Vi gillar ju att fira i vår familj så jag fattar inte varför vi inte har styrt upp det här... Konstigt!

Två härliga dagar kvar på den här helgen. Jihaaaaa!!!

KRAM

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images