EN HÄRLIG HELG I STOCKHOLM...

maj 04, 2015



Den här helgen har jag fått umgåtts med det här fina paret; min äldsta son och hans sambo. Jag har också fått bott in mig i deras nya härliga lya som de håller på att inreda för fullt. Den ligger i Vasastan och från den franska balkongen i matrummet har man en vidunderlig utsikt över Kungsholmen och Karlbergskanalen/Karlbergssjön.

Vi har haft så fullt upp hela helgen med en massa mysiga aktiviteter så jag har inte hunnit att titta in till er, men några pics har jag i alla fall hunnit med att ta.




Syskon! Lillebror gjorde också oss sällskap i helgen :-). Är så lycklig över att de trivs ihop och att de umgås så mycket.




Lördagslunchen åt vi på Bistro Berns. Franskt… Mmmmmm.




En tur till det här trevliga stället var ju ett måste och sen hann vi med några butiker till innan det var dags att åka "hem" och förbereda kvällens middag.




Pasta Vongole!




I går var det ett härligt väder i Stockholm så vi tog en promenad i solskenet ner till Mariatorget för att äta brunch på Rival. Folk satt ute och njöt på uteserveringarna och det var nästan för varmt för att ha kappan på sig. Lovely!




 På väggen ovanför soffan sitter det massor av "filmisar" från förr. Coolt!




 Dagen avrundade vi på Fotografiska och sen ett besök i den lilla shopen. Det blev en liten kasse härifrån också :-).

Nu är jag på hemmaplan igen och om jag fick njuta av det fina vädret i går så får jag leva på ångorna idag eftersom det här på ön har varit kallt och blåsigt med regnskurar idag. Buuuuuu… världens segaste vår i år. Dessutom är jag ute i sista sekunden vad gäller deklarationen så jag vet vad jag har att pyssla med i kväll. Trist måndag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images