FÖDELSEDAGSLUNCH PÅ DJUPVIK...

juli 23, 2015



Efter att ha blivit uppvaktad med presenter och finfrukost här på födelsedagens morgon så blev det avfärd mot Eksta och Djupvik. Ett av mina absoluta favoritställen här på ön. Ett vackert ställe med vacker utsikt över Karlsöarna och med fantastisk god mat. Deras Afternoon Tea på höstarna är för övrigt "to die for".

Nedanför hotellet/restaurangen ligger ett fint litet fiskeläge och en liten sandstrand där vi ibland badade på somrarna förr i tiden.

Förr i tiden så fanns det också något som hette Djupviksfesten. En tillställning som gick av stapeln en helg i juli varje år just på platsen där Djupvik Hotel ligger idag. Där kunde man få titta på trollkarlen Truxa och hans fru när de sågade itu modiga damer i en låda, bugga till Trio med Bumba med mamma och pappa eller med barndomskompisen Monica på dansbanan, köpa lotter och äta hur mycket godis man ville. Minnen från barndomens somrar...




Nu sitter jag här i solen på altanen med ett glas "Gula änkan" i handen och bara är. Jag har ingen tillgång till köket i kväll utan skall bara få luta mig tillbaka och njuta. Och det gör jag...

Jag förstår inte det där med att inte tycka om att fylla år. Det är ju helt fantastiskt att få ta tillfället i akt att fira att man är så lyckligt lottad att man har fått vara med ytterligare ett år. Det är många som inte har fått den förmånen och det är många som på olika sätt kämpar för att få vara med ett tag till. Jag lutar mig därför tillbaka och njuter så mycket jag bara kan av det jag har här och nu. Att jag har blivit ett år äldre är bara positivt. Finns absolut inget negativt i det.

Var rädda om er och njut!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images