LUCKY ANIMALS...

juli 13, 2015



Visst är de söta, lyckodjuren som har fått flytta hem till oss? Det sägs att de bringar tur och lycka och att det inte den som köper dem som väljer ut dem utan de väljer vem de vill bli köpa av och de här två har valt oss. En är inköpt på Berså och en på Todej, bara en sådan sak… 




Jakten på nya lyktor till våra fönster i allrummet fortsätter och i väntan på att de perfekta lyktorna skall dyka upp så har jag genomfört mitt första DIY-projekt; lyktor gjorda av barnmatsburkar och ståltråd. Förmodligen är det både det första och det sista projektet jag ger mig på eftersom jag är begåvad med noll tålamod vad gäller pill och pyssel.

Idag har det annars varit lite av en mellandag. Lite halvdassigt väder; mestadels mulet men varmt, lite jobb här hemifrån och en sväng in till Visby för att fixa några ärenden. Men allt sker i ett skönt tempo och det är ju så härligt att få göra allt i sin egen takt.

Och nu är det dags att börja förbereda kvällens middag; grillade fläskkotletter med potatisgratäng och en god sallad till.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images