SHOPPING OCH NYA BÖCKER...

september 03, 2016




Idag tog vi en tripp in till Visby för att shoppa lite och då passade vi på att går till Wessman & Petterssons bokhandel och handla lite böcker. Den där bokhandeln har en särskild plats i mitt hjärta. Där jobbade min mamma när jag var liten och när jag hälsade på fick jag välja ut vilka böcker jag ville ha men det jag minns mest är att jag fick välja ut en målarbok och fina kritor som jag sen tog med mig en trappa ner i personalutrymmet. Sen kunde jag sitta där i evighet och måla. Adlibris i all ära men det är ändå något visst med att gå och nypa i böcker i en riktig bokhandel, eller hur!

Filmatiseringen av den här boken går upp på biograferna under hösten och egentligen är det väl dumt att läsa boken först. Man brukar ju bli så besviken när man ser filmen men jag gör det ändå.





Förutom böcker fick jag med mig två par billiga jeans och en tunn svart kappa från H&M samt en inte lika fullt så billig svart ullkappa från Hunkydory. Jag hade lyckligtvis en 20%:are att kvittera ut på Friendhs så då kändes lite bättre. Älskar verkligen Hunkydorys kappor. De är snygga och har alltid en bra passform. Då är det värt att lägga en extra slant tycker jag.

Nu är det dags för kräftskiva här hos oss. Lilly har stylat altanen med kräftflaggor allt som hör till så nu är det bara att hugga in. Älskar kräftor!!!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images