DAGS FÖR ÄNNU EN FÖRÄNDRING...

januari 21, 2017



Efter 16 år var det dags för mig att säga hej då till PayEx i Visby och i går tittade jag ut över takåsarna och gick nedför stora trappan för sista gången. Det kändes bra! Det är en skön känsla att känna sig klar och färdig med PayEx som arbetsplats men det har varit en resa och omtumlande dagar under veckan att skiljas från alla fina kollegor som jag har fått lära känna under åren. Många av dem har blivit mina vänner; en av dem blev dessutom min man :-). Det har varit avtackning, fina ord, fina mail och tårar som alltid kommer att finnas med mig i minnet framöver.

Nu väntar tre veckors jobb på PayEx i Stockholm innan det är dags att stänga dörren helt och hållet för att sen njuta av ett par veckors ledighet innan jag börjar i min nya roll som HR-Partner på Karolinska Universitetssjukhuset. Jag känner mig så taggad och det ska bli så spännande men samtidigt jobbigt att nu bli en rookie med allt vad det innebär.






Veckan har annars (förutom jobb) bjudit på besök hos arkitekten, middag på G:a Masters med mina kollegor i teamet, luncher med vänner och med min fina syster och i går kväll var vi på middag hemma hos härliga vänner. Det var längesen jag skrattat så mycket. 

Här ute i Tofta skiner solen och det är för en gångs skull vindstilla. Jag skulle ha velat gått ner till havet en sväng, jag tror det är fantastiskt där nere idag men jag har en del ärenden inne i Visby som måste fixas så det får bli en annan dag.

Ha en fortsatt fin helg!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images