SNART DAGS NU...

september 05, 2017



Inom kort ska vår lilla stuga få sällskap... av en liten stuga till som ska ligga i vinkel med ena gaveln ut mot parkeringen med en altan emellan som får allt att hänga ihop. Bygglovet blev klart i somras och i måndags var det byggmöte med de som ska bygga. Åhhh vad det här ska bli spännande!!! Så många beslut bara; Ska alla fönster vara i trä eller aluminium, vilken typ av värmekälla ska vi ha, vilket golv och hur många elurtag, hur mycket ska vi grusa upp på parkeringen och en massa annat som man måste bestämma sig för. Och framförallt; hur mycket pengar vill vi lägga på en gäststugan?




Min favoritbuske där i mitten kommer tyvärr att ryka men björken kommer att få stanna kvar.




 När vi kommer ner nästa gång, om några veckor, så kan det vara så att den där altanen är ett minne blott. Det är det fösta byggarna kommer att riva när de sätter igång. Men sen... när allt är klart när allt är målat svart med vita knutar och även vår lilla blå bod som skymtar där bakom och plåttaken är på, då kommer det att vara sååå fint.

Helgen på Gotland var annars en blöt historia. Det var som sagt fantastiskt fint när vi flög ner men fr om lördag fm regnade det konstant och det regnade ff när jag åkte hem i går kväll. P reste tillbaka i förväg i söndags men jag stannade en dag extra för att träffa byggarna. Jag tog färjan hem den här gången och herrejösses viken resa. Det var en sån sjögång och alla runt omkring mig kräktes till höger och vänster. Jag klarade mig tack och lov men det var ingen rolig resa precis. 

I kväll har vi städat och fixat lite. På torsdag kväll kommer mina jobbarkompisar hem hit och då vill man ju ha det lite snyggt här hemma. Och det är ju perfekt att det är städat och klart till helgen så att vi bara kan ta det lugnt och göra vad vi känner för när vi blir lediga ett par dagar.

Ha en fortsatt fin vecka!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images