TJOHOO, ÄNTLIGEN FREDAG...

september 21, 2018



Här står jag med ett glas skumpa i handen och firar in helgen i väntan på en härlig grillmiddag. Det var lugnet innan stormen det. På bara en kort stund blev det kolsvart ute, regnet stod som spön i backen, det blåste upp till halv orkan och det började åska och blixtra. Säsongens sista grill och sommaren, resterna av det som var kvar av den, sa hej då med besked...




En intensiv och intressant jobbvecka är till ända och nu ska jag bara luta mig tillbaka, lägga fötterna på soffbordet och lata mig. Jag är inte bra på mycket men att lata mig... det är min grej det. Har inga problem med att skjuta "måsten" på framtiden om det inte är så att det är så skarpt läge med något att det bara måste göras. Då får jag sätta latheten på paus ett ögonblick och kavla upp armarna. 

Men mer lathet och avslappnat förhållningssätt till folket säger jag. Idag ska alla och allt ska vara så perfekt hela tiden, på en nivå som i alla fall inte jag kan leva upp till. Man ska umgås med de rätta människorna, ha det senaste på sig i modeväg, resa till världens alla hörn, helst äga ett boende utomlands, vara omtyckt av alla, vara bästa mamman, frun och vännen, vara vältränad och snygg och vara den bästa och mest kompetenta av alla på jobbet. Nu kanske någon tycker att jag bara förmedlar glättiga och lättsamma saker här på bloggen men jag lovar er; vi har vår beskärda del av tonårsbekymmer, stökigt hem med dammråttor som far runt, hur ska vi få pengarna att räcka till, till allt vi vill göra, prestationsångest på jobbet, att vi inte hinner träna så mycket som vi skulle behöva och vilja och allt annat som hör livet till men jag besparar er oftast från det. Jag tror att de flesta av er ser igenom det och fattar att livet inte alltid är glass och ballong här hos oss heller. Precis som det är för de flesta av oss. Vi har det nog som de flesta andra men förutom att lata mig så är jag nog ändå rätt bra på att fokusera på det som ändå är rätt gött här i livet och jobbar med att inte jämföra mig med andra; jag backar när jag känner att det blir för mycket krav på mig själv. När jag har varit nere och vänt på botten en sväng och värderat vad som är viktigt för mig och oss som familj så kravlar jag mig rätt snabbt upp igen och tar tag i det goda och roliga och det som ger mig energi igen. Det är det som räknas...

Oj vilket långt stycke och vad djupt det blev... såhär på en fredagskväll. Det händer något med en när man kommer ut hit till landet och hinner landa ner i sina tankar. Skönt ändå...

Hoppas att ni klarar er undan stormen och har en fin fredagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images