VECKAN SOM ALDRIG VILLE TA SLUT...

oktober 12, 2018



Så här såg jag ut idag, inför sista jobbdagen för den här veckan. Världens längsta jobbvecka känns det som. Vet inte varför men jag har legat en dag före hela tiden av någon anledning. När jag kom hem i onsdags kväll efter att ha landat in på Bromma och kört ett träningspass (ett av flera denna vecka!) så laddade jag för en timme med Wahlgrens Värld tills jag upptäckte att det programmet ju inte skulle visas förrän dagen efter, eftersom det visas på just torsdagar. Suck...

Men nu är det i alla fall fredag!




Har fått en hang up på rutiga byxor och de här kommer från Zara. Ja ja... jag vet, jag har varit sur på den butiken och skulle aldrig mer handla där men nu har det gått över. Är inte speciellt långsint som ni märker. Tröjan kommer från H&M, likaså kappan och mina ankelboots kommer från Filippa K. Är inte så mycket för att ta ut svängarna färgmässigt när det gäller jobbstassen; det är mest svart, grått vitt, brunt, marinblått och beige som hänger i garderoben. Men man kan ju alltid skoja till det med lite rutor...




Under eftermiddagen idag har jag varit på ett seminarium inne i City så när vi hade rundat av mötte jag upp min Per som jobbar i närheten. Vi promenerade hemåt i det sköna vädret och på vägen hem slank vi förbi Grus Grus på ett glas vin. Det finns verkligen så många små härliga och mysiga små vin- och cocktailbarer här i Vasastan. Älskar det!

I morgon ser jag fram emot Bondens marknad på Söder. Känns bra med lite bonnkänsla nu, lantbrukardotter som jag är. Kan sakna själva atmosfären från bondgården där jag växte upp med kossor, lamm och hästar och full aktivitet från morgon till kväll men idag skulle jag aldrig vilja bo på landet på det sättet. Var sak har sin tid liksom. Och nu har jag ju blivit en riktig stadsråtta... Fint det med.

Ha en fin avslutning på fredagen!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images