DET BLEV EN SKIDJACKA TILL SLUT...

mars 11, 2019


Hej hej!

Så här blev det till slut. När vi kom fram hit till vårt boende i Sälen igår så låg min skidjacka som jag beställde från Skistar på köksbordet. Lyxigt och skönt att äntligen vara i mål med det där jagande efter skidjacka som jag hållit på med så länge. Jag hade ju snöat in på en puderrosa och jag hade spanat in den här som kommer från Houdini rätt tidigt men jag tyckte den var på tok för dyr. När de satte ner den med 30% så slog jag till. Byxorna kommer från Mc Kinley.



Vi bor som sagt på Vintergatan i ett hus precis bredvid Ski Lodge och härifrån begav vi oss ut i backarna i morse. Det funkar för mig och mitt knä att åka vilket jag är sååå glad för men jag åker sakta och försiktigt. Det är ändå mysigt att känna att man kan få hänga med de andra i backen. Loa är inte så imponerad av det här med att åka skidor, han tycker skotrarna och alla andra maskiner är betydligt roligare men han har testat i alla fall och åkt lite med pappa. Vi tar nya tag i morgon. Han är ju bara 2,5 år och då får man ju faktiskt smyga igång lite försiktigt.

Alla har nu droppat in här hemma en efter en och det är dags att starta upp kvällsmyset. Det är ju nästan det bästa av allt. Vi har styrt upp att alla tar hand om varsin kväll. I går var det vi som fixade kvällens middag, i kväll är det Jacob och Linda som lagar middag och i morgon har vi planerat in en afterski. Därefter fixar Johannes och Vendela middag. Tonåringarna får rycka in som barnvakter och fixa lite hit och dit där det behövs.

Det här är nog den bästa familjesemestern man kan ha!

Ha en fin kväll!

KRAM!

You Might Also Like

8 kommentarer

  1. Jättefin jacka i härlig färg som passar dig så bra. Kul att du fick möjlighet att köpa jackan du ville ha.
    Låter som en toppensemester. Jag har faktiskt aldrig åkt skidor...:)
    Ha en fortsatt skön skidresa
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja, det var på håret verkligen men så typiskt mig att börja leta efter det jag vill ha för sent. Skidsemester är verkligen en härlig form av semester. Det är aldrig för sent att testa :-). Kramar //Tina

      Radera
  2. Du det där med puderrosa passade ju dig perfekt! Och perfekt med rea. Jag köper sällan nåt till fullt pris. Känns lite trist när man inte behöver. :-)

    Så härligt att umgås under en skidsemester. Då är man liksom inte på varandra hela tiden. Mysigt sen när man strålar samman för kvällen.

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag älskar verkligen den där lite matta puderrosa tonen. Precis så. Alla åker på olika ställen och samlas för lunch, after ski och till middagen. Supermysig! Ha en fortsatt fin vecka! Kramar //Tina

      Radera
  3. Den var fin din jacka och puderrosa är en fin färg. Låter så härligt med er semester och ha en fin dag i backen nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin!!! Ja vi har det supermysig verkligen :-). Ha en fin dag du också! Kram //Tina

      Radera
  4. Souperfin färg på jackan. Härligt att bo så centralt och ha nära till allt - toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!!! Ja, det är mycket värt att få bo så nära. Enkelt att svänga hemförbi när man vill vila eller är hungrig. Kramar //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images