HIMMEL OCH LIME...

april 07, 2019


Hallå!

Den här susade jag omkring på igår genom Stockholms gator. Har man bara laddat ner appen så kan man plocka upp en ledig scooter som står lite här och där i stan och sen är det bara att åka.

Men först startade vi upp med att promenera över till Söder för att äta lunch på "Himlen" i Skrapan och den utsikten är ju helt galet magisk. Restaurangen ligger på 25:e våningen och deras Sky Bar på 26:e. Jag är ju väldigt höjdrädd så lite läskigt tycker jag att det är men om jag undviker att titta rakt ner och i stället blickar ut över stan så går det bra.



Jag åt en Chèvre- och rödbetssallad med honung och Per tog en Club Sandwich. Inte så prisvärt men helt ok. Man får betala för utsikten intalade vi oss.




När vi skulle gå hem var vi så mätta och mitt knä sa ifrån så då fiskade vi upp två scootrar från Lime och susade hem genom stan. Ett väldigt smidigt färdmedel om man inte vill åka kommunalt eller ta taxi. Ska man åka kortare sträckor så är det ett billigt sätt att ta sig fram men om man åker lite längre som vi gjorde igår från Söder och hem till Vasastan då är det billigare att åka kommunalt. Men vi tycker mest att det är ett kul sätt att ta sig fram. Sen är det inte så kul att många bara slänger ifrån sig scootrarna så att de ligger i vägen överallt. Framförallt för synskadade är det ett problem. Vi får väl se hur länge de får stanna kvar i den här formen.

Nu ska jag gå till blomsterbutiken på Rörstrandsgatan och kika efter lite vårfix till balkongen. Det är dags att börja städa bort vintern nu tycker jag.

Ha en fin söndag!

KRAM!

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Meeeen åååå du är ju värsta coola tjejen ju..;) Sån där vet jag inte om jag skulle våga ställa mig på...;) Skulle nog trilla och slå ihjäl mig...
    Men den utsikten....ååå det ser magiskt ut...måste försöka ta mig dit jag med..;)
    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha haaaa... Jag var inte så kaxig i början måste jag erkänna men sen när jag knäckte koden så var det bara att köra på. Du skulle tycka det var hur kul som helst! Det är verkligen en magisk utsikt från Skrapan och ett coolt ställe att äta eller ta en drink på. Vi måste gå dit när du kommer till stan. Kramar //Tina

      Radera
  2. Synd att ni inte tyckte det var prisvärt. Kanske för att det var lunch. Vi åt middag där i vintras och var supernöjda. Visst, det kostade en slant, men det kändes som att det var riktigt hög kvalitet på maten och bra tillagat.

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näää de hade nog en dålig dag. Maten var inte gjord med kärlek om man säger så men så är det ibland. Alla kan har svacka, eller hur? Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images