JAG ORKAR INTE LAGA MAT...

april 09, 2019


Hej hej!

Ibland så orkar jag bara inte ställa mig vid spisen och laga mat när jag kommer hem från jobbet och i kväll är det en sådan kväll. Eftersom jag har ätit en bra lunch idag så får det helt enkelt duga med te och macka och det är ju inte helt fel det heller. Vi har rätt många bagerier här runt omkring och just det här surdegsbrödet kommer från Bröd & Salt

Men orkar man gå bort till Lillebrors Bageri som ligger på Rörstrandsgatan då får man det godaste brödet ever enligt min mening. Och deras bullar... man blir ju nästan religös på kuppen...



Baksidan med att inte äta en lagad middag är att jag blir så himla hungrig lite längre fram på kvällen och då är det ju så förbaskat lätt att börja nassla på både det ena och det andra. Jag vet att det ligger en påse med Polly i lådan och den kan ligga risigt till i kväll. Eller så är det jag som kommer att ligga risigt till eftersom det inte är min pollypåse...

Nu är det snart dags för ett yoga-pass.

Ha en fin kväll!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Åh vad det är roligt att läsa bloggar från folk från hela landet. Jag som gillar språk snappar upp ett och annat nytt ord eller uttryck. Nu lärde jag mig nassla. Det har jag aldrig hört förut, men förstår såklart vad det betyder. :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina härliga kommentarer!!! Ja, jag har förstått att nassla är ett gotländskt uttryck. Men visst är det bra? Jag tror att en synonym skulle kunna vara att småäta kanske... Kram Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images