EN DAG VID FÄBODSJÖN...

juni 15, 2019



Hej på er alla som tittar in!

Idag gick vi upp tidigt och körde upp till Hofors och en bit till upp i skogen till en liten sjö; Fäbodsjön där Pers familj har ett landställe. Numer är det Pers syster med familj som äger stugan och nu var det jättelängesen vi var där. Det blir ju så eftersom vi har vårt ställe på Gotland och det är där som alla våra barn håller till, framförallt på storhelger och på somrarna. Men i rätt många år när våra tjejer var mindre så åkte vi upp hit varje sommar. Ingen mobiltäckning och total avkoppling och jag minns att Vendela som var mitt i sin tonårsperiod under de åren med allt vad det innebär tyckte det var rätt skönt att få åka upp hit och bara vara sig själv... 

Vi stannade alltid till i Valbo köpcenter på vägen upp och köpte upp oss på böcker och sen bara latade vi oss och läste och läste...


Men först stannade vi till vid minneslunden på Hofors kyrkogård. Den ligger så magiskt vackert till och här någonstans finns båda Pers föräldrar som inte längre finns med oss. En fin stund som alltid...



Sen tog vi vägen genom skogen upp till stugan. Ni vet en röd liten stuga med vita knutar som ligger alldeles nära Fäbodsjön. Från tomten ser man ner till sjön...


...men om vi vill bada får vi gå en liten bit på grusvägen ner till bryggan. 



Så ljuvligt nere vid bryggan idag... Min klänning är från MQ och från förra året men jag har hittat en annan randig historia som är så förbaskat snygg. HÄR hittar ni den!


Här... precis här... friade Per till mig för snart nio år sedan. Fattar ni hur lycklig jag var???


Jag var tvungen att hålla i mig hårt i den där stolpen för att inte trilla i...  och jag minns att vi drack massor av champagne och vi blev sådär härligt berusade som man får lov att bli när man friat och blivit friad till. Dagen efter for vi runt till alla butiker i trakten för att leta efter bröllopsmagasin och gjorde upp massor av planer. Jag var så härligt lycklig och även om just den lyckokänslan var så speciell så är jag så tacksam för att jag fortfarande efter alla dessa år fortfarande känner en sådan lycka över att få vara en del av hans liv. Jag är så tacksam över det vi har! Jag fäller nästan en liten tår nu...


Vi fixade i ordning några mackor som vi åt på bryggan...


...och bläddrade igenom några magasin... solade lite och plaskade lite med fötterna i vattnet. Jag är inte överförtjust i att bada i sjöar för att jag inte riktigt vet vad som finns där nere i mörkret som man inte kan se. Jag är ju uppvuxen på en sandstrand liksom... Men jag tycker väldigt mycket om att vara vid sjöar. Och särskilt den här... 


Ja vad ska man säga... en sån vacker dag.

Min Leobaddräkt har jag köpt på Ellos men en liknande finns HÄR. Den svarta sarongen minns jag inte vart jag köpt men den finns säkert att hitta lite överallt.

Nu är vi hemma igen och ska laga en sen middag. En lördag när den är som bäst!

KRAM! 

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Så vackert ställe det var.
    Skönt att bara koppla av från storstadsljudet ett tag. Även om det ljudet har en charm det med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja, det är fantastiskt skönt med miljöombyten. Att sitta på en brygga vid en sjö är inte helt fel. Ha en fin söndag! Kram //Tina

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images