SHOPPING I DEN GAMLA FABRIKEN I SALTHAMN...

juni 01, 2019


Hello!

C:a en mil norr om Visby, precis ovanför havet ligger Salthamn där det förr i tiden låg en minkfarm och i den gamla fabriken där man förr tillverkade minkfoder har Katarina Rolf för tredje sommaren i rad slagit upp portarna till sin butik. Här kan man hitta kläder, skor, unika möbler och inredningsprylar. Katarina har sin ateljé här där hon också säljer sin vackra keramik. Ibland bjuds det på konserter och andra typer av events och det är ju hur coolt som helst i den här miljön. Vintertid hittar man hennes butik på Birkagatan i Stockholm; inte alls långt från där vi bor.

Och idag tog jag med min fina syster på en liten tripp norrut för att shoppa loss lite...










Ja men ni ser miljön... Är ni på ön i sommar så MÅSTE ni åka här förbi. Om inte annat bara för att det är så coolt.


Och javisst kom vi därifrån med varsin kasse... fynden ska jag visa en annan dag. Vi hann med en liten sväng inne i Visby också; bland annat för att hälsa på min kompis Ingela som har gjort om sin inredningsbutik till en kombination av inredningsbutik och café. Sååå fint! Jag ska visa er en annan gång. Jag hann också med att ge Annelie som driver min favoritbutik Friendhs en kram innan det var dags att avrunda och bege mig hemåt igen. Så mysigt att få besöka mina favoritbutiker här hemma på ön igen. Det blir lite mer personlig shopping än i Stockholm om man säger så...

Nu har det trillat in en tonåring här så nu är det bäst att vi skyndar på med middagen. När hungern sätter in... då är det bråttom!!! Någon som känner igen sig?

KRAM!

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Vilken mysig dag med syster. Ska bli spännande att se vad du köpt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supermysig! Ja, det ska jag visa en vacker dag :-). Kram //Tina

      Radera
  2. Åh vilken härlig dag och galet snygg butik!! Japp jag känner igen det där med maten! Aldrig är man i fas med den hungern!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är grym! Både i Sthlm och här på Gotland. Nix... det spelar ingen roll hur mycket man anstränger sig. Man är alltid ett steg bakom oavsett liksom när det gäller tonåringar... Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images