DEN SVENSKA SOMMAREN OCH EN KÄNSLA AV VEMOD...

augusti 03, 2019


Hej hej!

Jaha då har det stora vemodet rullat in... sista semesterdagen har passerat och vi har precis sagt hej då till Jacob och hans gäng. Vi ses förvisso igen om bara några dagar hemma i Stockholm men när alla successivt åker hem från ön då tar sommaren slut bit för bit på något sätt... Alla leksaker ska plockas in, de mysiga kvällarna med gänget på altanen är över för den här gången och det blir sååååå tomt. 

Nu får vi istället plocka fram alla härliga stunder och minnas tillbaka och en av dem var häromdagen när vi som var kvar på ön samlades vid familjens lilla hus i Gnisvärd. Mina föräldrar bjöd på mat och bubbel så vi hojade bort genom skogen. Den här sommaren har bjudit på varierande väder minst sagt och just den här dagen var det grått mulet och blåsigt men med varma kläder, så kunde vi ändå sitta och äta i lä på ena sidan av huset. 



Loa tyckte det var så blåsigt så han ville ha på sig sin mössa...




Det spelades minikubb...


...och kastades bollar på tavla.


Och den här lilla damen hon satt i sin lilla teddyoverall och hade det mysigt.


Det blev några härliga timmar och det var faktiskt inte fullt så kallt som det ser ut på bilderna. 

Nu ska jag ta och röja upp lite här hemma och sen ikväll ska vi gå stigen bort till våra Toftagrannar Lasse och Maria på middag. Det kommer att bli en mysig kväll och jag slipper sitta här hemma och vältra mig i allt vemod ha ha...

Ha en fortsatt toppenlördag!

KRAM!

You Might Also Like

6 kommentarer

  1. Så vackra bilder från en härlig dag som ni haft.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Carin! Ja, det var en mysig eftermiddag trots de mörka molnen. Kram //Tina

      Radera
  2. Förstår ditt vemod, jag känner lite samma. Vi åkte hem från landet i dag, och på måndag är det jobb igen. Hade så gärna haft en vecka till med tillsammansdagar.
    Mysiga bilder, så söt hon är i sin teddyoverall och Loa så är fin.
    Ha en trevlig kväll med vännerna
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det lite sorgligt... när något fint tar slut :-(. Tillsammansdagar var ett ett bra uttryck! Och tack för fina ord om barnen. De är sååå söta men jag är ju hyfsat partisk förstås... Ha en fin söndag! Kram //Tina

      Radera
  3. Förstår verkligen det där vemodet som rullar in...Efter en sån mysig tid med nära och kära och sommar trots vädret som ibland spelar oss ett spratt:) Nu drar jag snart innan mitt vemod rullar in:) Klarar inte av vintern alls..Ha de bäst! Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör du rätt i! Vad härligt för er att få fortsätta "sommaren" i ert andra paradis. Jag ser inte fram emot vinteran alls... men vi har ändå en del roliga grejer inplanerade under hösten och ett par resor bokade så det ska nog gå. Ha en fin avslutning i Sverige och en fin söndag! KRAM //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images