RESAN...

februari 11, 2014



Själva resandet i samband med en semesterresa är sådär tycker jag. Jag har trögt med att komma igång att packa, jag gillar inte trånga flygplan där man skall sitta tätt intill människor man inte känner, mat som inte smakar någonting, skrikande barn och griniga vuxna. Nej, den delen skulle jag kunna vara utan men på något konstigt sätt så går tiden där uppe i luften rätt snabbt trots allt och det är ju värt varenda sekund när man väl kommer fram.




Framme på Suvarnabhumi, Bangkok. 




Efter ett par timmar i Bangkok flög vi vidare till Trat. En liten, liten rackare till flygplats.




 Incheckningen ligger under tältet där till höger :-)




Färja vidare till Koh Chang. 





Inte som Fåröfärjan direkt vad gäller säkerhetsnivå… men uppe på däck serveras det bland annat färskpressad juice och annat gott. 

Vi fick vår "villa" direkt när vi kom fram till Klong Prao vid 11-tiden i söndags och det är alltid en höjdare att få slänga in grejerna på rummet, dra fram bikinin och gå ner till stranden. Älskar verkligen den känslan!!!

Idag har vi tillbringat ännu en dag på stranden med sol och bad. Underbart! Nu skall vi bege oss upp till lilla shoppinggatan för att handla vatten och lite annat gott drickbart till balkonghänget och i kväll mina vänner är det "Romantic night dinner" på stranden. Det vill man ju inte missa :-).

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images