EN TUR TILL TOFTA...

november 18, 2015



Idag, på lunchen, tog jag en snabb tur ut till Tofta för att möta upp en elektriker som tittat på vår el i stugan inför den eventuella ombyggnaden. Nu börjar det bli mer och mer verkligt och det skall bli så roligt att få komma i gång någon gång på nyåret beroende på hur vädret kommer att bli. Sen vet jag av erfarenhet att jag kommer att vara superotålig under byggtiden och att jag kommer att tycka att det är jobbigt med byggstöket men jag får arbeta på min mentala inställning helt enkelt. Nu börjar det också bli dags att bestämma vilken firma vi skall välja. Det får bli kvällens projekt. Svårt val… och fler svåra val kommer det att bli. Det är det enda man vet är säkert.

I kväll blir det lugnt themys här i tv-soffan. I går kväll var det annat ljud i källan; då var huset fullt av barn, ungdomar, en liten hund, fotboll, grälande Hollywoodfruar och The Bachelor. Älskar det! Däremot älskar jag inte det vi fått veta i kväll; att terrorhotet ökar även i Sverige. Det här är så obehagligt. Tur att man kan få fly in i den ytliga världen då och då med fåniga tv-serier, inredning och flärd. Man behöver det för att klara av att förhålla sig till allt som händer.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images