ETT LITET PAKET...

februari 27, 2016



Nä men titta vad som kom med posten i går... ett paket från Svenskt Tenn och vasen "Dagg" som vi sagt att vi inte skulle köpa. Den som alla andra har och har ett pris som kan få en att svimma. Men ibland fastnar man för en klassiker och då står sig en kopia väldigt blek i sammanhanget. Vi har testat det och det gick inte alls så nu står den hur som helst på vårt köksbord precis som om den alltid stått där. Då får det väl vara värt att vi får snåla in på något annat ett tag.

Ibland får jag frågan om vad vi har för stil hemma. Inte en aning säger jag då. Jag/vi köper bara sådant som vi tycker om och inreder på ett sätt som känns bra för oss båda. Förskräckligt tycker säkert någon, alldeles för mycket vitt tycker en annan, en blandning av för många stilar tycker en tredje men det skall man inte bry sig om. Det är ju vi som skall bo här och då måste vi omge oss med grejer som vi gillar. Fast en del säger att vi har det fint här hemma också :-). 




Idag har jag sprungit på stan en sväng i det soliga vädret. Jag tycker att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på jobbet. Det är väl en mellanperiod nu; i slutet på rean och innan vårnyheterna på allvar har kommit in i butikerna. Ett par kassar fick jag med mig hem i alla fall. Kläderna skall ännu provas så vi får väl se hur mycket som får lämnas tillbaka.

Jag har också hunnit med en sväng ut till landet för att titta till stugan lite. Nya elementet är på plats i badrummet och allt var i sin ordning. Jag längtar efter att få tillbringa mer tid där ute. Den här vintern har det varit många aktiviteter här inne i stan och framåt lär det bli en och annan tripp till Stockholm av en viss anledning... en liten cliffhanger här :-). Men sen skall vi luta oss tillbaka och njuta av lugnet på landet så mycket vi kan.  

Ha en underbar lördagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images