HEMMA IGEN...

februari 19, 2017



Då var man tillbaka här hemma i kylan igen då efter en härlig vecka på Gran Canaria. Resan hem gick bra och det var lyxigt att kunna kliva av flygbussen vid S:t Eriksplan och gå ett par hundra meter så var man hemma. Vi är ju annars vana med att vi ska ta oss över till Gotland när vi varit på resa men det behövde vi ju inte nu när vi blivit stockholmare :-).

Jag blev typiskt nog förkyld i slutet på resan och nu har jag ett öra som spökar efter flygresan. Det slår lock heeeela tiden och jag hör illa och pratar för högt säger P... Hoppas att det går över snabbt.

Vad säger vi om hotellet då; Ocean Beach Club... Det är snyggt, rent, har bra service och är väldigt vitt... men det gillar ju vi :-)! Personalen är super och servicenivån är hög. Vi bokade ju den här resan väldigt sent när det inte fanns så mycket att välja på och vi var lite oroliga för att det skulle vara ett hotell med bara barnfamiljer nu när vi skulle resa själva utan barn men så var det inte alls. Jo, det var självklart barnfamiljer där men det var annars väldigt blandat vad gäller gäster. Det var par i alla åldrar, väninnor och alla möjliga konstellationer. Det vilar ett lugn över hela anläggningen och vid 23.30 är det tyst och slut för dagen så vill man ha hålligång då ska man inte bo här. Vill man ha lugn och ro och ladda batterierna som vi ville ha då är det perfekt!

Kommunikationerna till och från Playa del Cura funkar jättebra. Det är lätt att få tag i taxi och bussarna går åt alla håll mest hela tiden så vill man göra utflykter som vi gjorde så är det jätteenkelt och billigt.




Vi bodde i den högra delen av hotellet och vår lägenhet med balkongen låg precis ovanför strandkanten och Atlanten. Om jag skulle åka hit igen så skulle jag helt klart lagt en extra slant på poolaccess. Vi hade det när vi bodde på O.B.C på Kreta och det är oslagbart. Det finns en liten strand nedanför hotellet där man kan hyra solstolar och parasoll men det finns andra fina stränder precis runt hörnet; exempelvis Amadores som ligger bara en km bort och som är så mycket bättre.




Frukosten har jag redan nämnt. Den var den bästa jag ätit ever... Det fanns precis allt. Även om jag testade allt från nylagad omelett direkt från kocken till alla möjliga varianter av både det ena och det andra så landade jag alltid ner i äggröra, lufttorkad skinka, ostar, färsk frukt, färskpressad juice (som pressas i en sådan där stor maskin ni vet... en sådan man skulle ha velat ha hemma om man bara hade haft liiiite mer plats) smoothies, yoghurt och färska marinerade champinjoner... ja, jag vet, det är lite udda men sååå gott ju.

Lunch- och middagsmenyerna var helt ok men vi tröttnar lätt så vi begav oss i väg några kvällar för att äta på andra ställen.

Hur som helst så är vi supernöjda med den här resan. Vädret var med oss även om det var lite svajigt när vi kom. Mot slutet av veckan blev det riktgt varmt men annars så har det varit en behaglig och skön värme och på kvällarna har man bara behövt sätta på sig en tunn kofta. Men nu är det vinterkappa på igen för det ska visst bli snö i veckan. Men det får gå... nu har jag fått min dos av sol och värme och då klarar jag mig ett tag.

Den här söndagen ska ägnas åt att tvätta och komma på plats här hemma igen. Nu väntar också en hel vecka med ledighet för min del. Jag har inte aning om vad jag ska göra men umgås med Loa förhoppningsvis om jag bara blir av med min förkylning och så har jag fått lite lyxiga aktiviteter av min fina P. Massage inbokat på torsdag och presentkort på Akademibokhandeln så att jag kan köpa spännande böcker. Älskar honom!!!

Ha en fin söndag!

KRAM! 

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images