BYGGET RULLAR PÅ...

oktober 14, 2017



Idag fick jag några bilder på bygget levererade av min mamma och som ni ser så rullar det på för fullt. Byggarna har reglat upp inuti, elen är framdragen och panelen på framsidan är på plats. Nu börjar man ju se att det är ett litet hus. Jag är sååå himla nyfiken på hur det ser ut inne. Allt är ju verkligen mini mini men det viktigaste ska i alla fall få plats; många sängplatser. I alla fall så ser det ut så på ritningen...




På södergaveln kommer det att sitta ett högt smalt fönster och där innanför kommer det att vara öppet upp i nock.




På norra gaveln kommer det att sitta ett litet fönster in mot sovrummet på nedre plan och ett litet fönster uppe på sovloftet.




På långsidan ut mot altanen kommer det att vara två fönster; en in mot sovrummet och en in mot det blivande miniköket. Till höger kommer det också att finnas en dubbeldörr som entré in till stugan. 




På baksidan kommer det att sitta ett litet fönster som vätter in mot det blivande badrummet. Ja som ni märker så är allt minutiöst planerat för att vi ska få plats med så mycket som möjligt på 25 kvadratmeter.

Näää nu måste vi nog boka en tripp ner till ön för att spana in allting. Det är en utmaning att vara byggherre på distans kan jag säga och herrejösses vad jag är glad över att vi inte ska bygga ett helt stort hus. Då hade jag gått in i väggen bokstavligen...

Idag har det varit stora slöardagen... Var på middag hos vänner igår kväll och idag har jag mest legat i soffan och läst så nu har jag läst ut mina 732 sidor av "Ett litet liv" och det var en sorglig men väldigt välskriven historia. Jag kan verkligen rekommendera den. Hanya Yanagihara heter författaren.

Nu är det nog dags att börja att laga lite middag minsann. Curryräkor med purjo och pasta blir det i kväll.

Ha en fin lördagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images