JULKULOR MED ELSA BESKOWMOTIV...

november 16, 2019

Inlägget innehåller en reklamlänk till Designtorget.




Hallå!

Vi har vaknat upp till en grå och blåsig lördag men vad gör väl det när man får vara på sin favoritö. Idag ska vi bara mysa omkring här hemma och sen gå en långpromenad bort till Gnisvärd innan det är dags att piffa till oss inför partajet ikväll.

Kolla in de här julkulorna med motiv från Elsa Beskow. Ni som har varit med ett tag... kommer ni ihåg Petter & Lotta, farbror Blå, tant Brun, tant Grön och tant Gredelin? Klassiska böcker och fina barndomsminnen för mig! Visst är de fina, julkulorna? Jag har köpt in ett helt gäng till Jacobs sambo Linda i födelsedagspresent lite i förskott eftersom jag vet att hon gillar dem så mycket. Hon fyller inte förrän i mellandagarna men då är det ju för sent att hänga upp dem i granen så jag tänker att hon får dem till vårt 1:a adventsmys om ett par veckor istället. Nu är det ingen större hemlighet så därför kan jag skriva om det här på bloggen.

Du hittar dem till nedsatt pris just nu HÄR.   






Är ni i fas med advents- och julförberedelser? Jag är en slow starter vad gäller det. Jag är liksom inte klar med hösten ännu så det har inte varit på tapeten att smaka av glögg här hemma hos oss. Vi skulle ju runda av hösten med en slottshelg nästa helg var tanken (men det blev vi på ett märkligt sätt blåsta på. Återkommer om det.) och efter det skulle jag varva upp inför advent men nu är det faktiskt möjligt att jag startar upp redan nästa helg. Men lussebullebaket; det kommer att bli först på 1:a advent för det är klart att man måste äta färska, varma lussebullar till glöggpremiären.  

Dags att dra på sig fulkläder och ta den där långpromenaden nu. Ha en skön lördag!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Så fina julkulor med söta motiv av Beskow.
    Här har det inte ägnas en tanke på advent ännu. Men jag pyntar inte massor så jag kommer att hinna.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de söta! Det förstår jag. Är man i Spanien så känns det nog lite annorlunda :-). Ha en fin söndag! Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images