ROSÉ ROSÉ ROSÉ...

juni 02, 2013



Vinotek1 ligger på Strandgatan och tillhör Hotell1 som är ett boutiquehotell innanför muren strax intill Almedalen. På Vinotek1, som ligger i en jättevacker gammal medeltida lokal, kan man gå på olika typer av dryckesprovningar. Vi har tidigare varit på Amaroneprovning och i går kväll var det dags att prova roséviner.





Det här var bara början... Vi var ca 50 personer som fick testa 15! olika roséviner. Till detta serverades en buffé med olika sorters snittar. Fantastiskt gott! Vi kom dit vid 16-tiden och kom inte därifrån förrän vid 20-tiden. Jättettrevligt arrangemang och allt eftersom timmarna gick desto mer uppluppen stämning blev det i lokalen. Det var inte snålt tilltaget med något så man fick vara disciplinerad annars hade det där kunnat gå hur som helst ha ha... 












Tillbaka till Surfers igen! Sen länge hade vi planerat att äta där just den här kvällen. Nu blev det ju samma restaurang även i fredags men inte gjorde det mig något för nu fick jag anledning att prova några andra rätter än de som är mina favoriter. 




På vägen hem sladdade vi förbi Bolaget och tog ett glas vin. Det var ovanligt lugnt på stan i lördags men om ett par veckor så kommer Visby innerstads gränder, barer och uteserveringar vara fyllda av glada turister igen. 





Idag är jag något trött efter två kvällar ute men det är det värt. Visst märks det att man inte är 20 längre, även om man tror det just där och då :-) Nu skall jag njuta av solen och värmen.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images