ÄR SÅ HIMLA GLAD...

augusti 06, 2013




Vilka härliga besked vi har fått nu i sommar! Johannes har kommit in på den högskoleutbildning som han har önskat; Media, IT & Design och Vendela har kommit in på den inriktning som hon har önskat; Media & Kommunikation inför sitt andra år på gymnasiet. Jag är så galet glad för deras skull att jag inte vet vart jag skall ta vägen! Att de kan få gå de inriktningar som de önskar betyder ju så mycket när de äntligen har kommit fram till något som de vill göra i framtiden. 
GRATTIS till mina älskade ungar!




Det här innebär ju så klart att ännu ett av barnen skall flytta hemifrån och lämna familjen och ön men det ju precis som det ska. Jag är glad för att de ändå stannar i Sverige nu eftersom jag haft så vääääldigt långsamt efter dem när de varit utomlands i långa perioder. Att vi dessutom kan få ha båda killarna i Stockholm nu är ju inte helt fel även om jag tycker det är rätt att barnen ska resa utomlands efter gymnasiet. Den tiden kommer ju aldrig igen så det gäller att passa på. Då får man som mamma bita ihop och vara glad över att Skype finns :-).

Jag minns själv när jag gick på gymnasiet och hur härligt det var när jag var 20 och flyttade iväg till "fastlandet" för att plugga på högskolan. Det var ju alldeles nyss förresten... eller?! 

KRAM!



You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images