FAVORITMUGGARNA...

februari 09, 2015



I fredags passade vi på att titta införbi förbi Åsa Lindströms lilla butik på Tjärhovsgatan på Söder i Stockholm. Gaaahhhh… jag vill ju ha typ alla sorters muggar som står där på rad efter rad längs väggen men det går ju inte. Efter stor beslutsångest kunde vi tillslut i alla fall bestämma oss för fyra muggar som fick följa med oss hem. Men det kunde lika gärna ha blivit så att de inte följt med oss hem alls för naturligtvis så vimsade jag till det och glömde rariteterna på restaurangen där vi åt lunch. Gissa om jag fick hjärtklappning när P efter en halvtimme frågade mig vart jag hade gjort av kassen och jag insåg att den var kvarglömd och att chansen att den skulle stå kvar var förhållandevis liten. Men vet ni! Det finns ff ärliga människor här i vår värld för visst hade tanterna som satt bredvid oss på restaurangen tagit vara på kassen och vaktat den så fint tills vi kom springande tillbaka med hjärtat i halsgropen. Puhh...





Ny vecka, nya möjligheter och här har dagen snurrat på i full fart som vanligt. I kväll har vi hanterat alla intresseförfrågningar inför uthyrningen av vårt hus i sommar och som det ser ut just nu så är alla veckor uthyrda förutom en som inte är spikad men där det finns intresseanmälningar. Det har snurrat på bra och det är alltid så skönt när alla hyresgäster är på plats och man har en bra känsla i magen kring de man har haft kontakt med. Nu har vi ju rutin på det här så det krävs inte speciellt mycket jobb kring det hela och det enda jobbiga är när vi skall städa inför uthyrningen men det ju låååångt dit  så det förtränger jag just nu.

I morgon är det den 10:e februari och nu har snart halva februari passerat. Låt det rulla på bara… Jag gillar att det går så fort just nu.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images