EN OMTUMLANDE DAG...

november 09, 2016



Vilken dag det blev... Först vaknade jag till beskedet att det jag aldrig trodde skulle ske hade skett. Trump som president. En ny Brexit... Jag tror inte att de som röstat riktigt har förstått vad de har gjort. Det känns som att det nu kan bli precis hur som helst... i hela världen. Obegripligt!

Tur att det blev lite snökaos här i Stockholm så att man kunde få tänka på något annat. Oh my vilket väder vi haft. Jag har alltid raljerat över att man inte klarar av lite snö i Stockholm men jag tar tillbaka allt! I går kväll när vi kom hem låg det ett litet lager med snö på balkongmöbeln och så här såg det ut i morse... ehhh... Det hade fullkomligt vräkt ner hela natten och sen har det fortsatt hela dagen. Bussar och bilar har kört fast till höger och vänster, människor har trillat omkull i halkan och massor av människor kommer inte hem i kväll eftersom inga bussar kommer fram. 

Men tunnelbanan gick så jag har som tur är kunnat ta mig till och från jobbet utan problem!




I kväll sladdade jag bort till Jacob, Linda och Loa i halkan för att gosa lite med lillpojken och sen blev det en hämtpizza från 800 grader på vägen hem. Denna lilla pärla till pizzeria ligger på vår gata. De har typ bara fyra pizzor att välja på men vilka pizzor sen... jag döööör så goda. I kväll blev det en vegetarisk med lök, tomat, grönkål och massor med ost. Sjukt gott!

Och nu mina vänner är det dags för mig att börja packa. I morgon drar vi till Köpenhamn för att bara vara lite lediga några dagar. Vi har inget planerat förutom att vi bokat ett par restauranger. Vi ska bara strosa omkring. Underbart!

Vi hörs!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images