EFTER REGN KOMMER SOLSKEN...

juni 21, 2018




Igår kväll landade vi in på ett blåsigt och regnigt Gotland. Vädret idag har väl inte varit så mycket roligare men precis nyss tittade solen fram en kortis. Som det ser ut nu så ska det inte regna på eftermiddagen i morgon i alla fall. Vackert så... man är glad för det lilla. 

Snickarens jobb med uteköket är klart och nu är det bara piffet kvar. Kunde inte låta bli att "småpiffa" lite när solen tittade fram. Och ser ni... min älskade mamma lyckades hitta Blåeld trots allt. Vi trodde ju att de skulle ha blommat över vid det här laget. Det blir en riktig midsommar ändå...






Hyllorna där under bänkskivan i betong ska snart fyllas med grytor och karotter...






Här ska det bli många sköna häng i sommar hoppas vi! Några snygga barstolar ska få komma på plats också så småningom.





De franska linnehanddukarna som vi köpte på Berså för ett par år sedan i syfte att de skulle hänga i uteköket har nu äntligen fått komma på plats. Äskar dem!!!

Sååå skönt att vara här igen! Känner mig lugn och harmonisk som vanligt när jag landar in här på ön och jag ser fram emot att få fira midsommar nu. Vi firar tillsammans med mina barns pappa  tillsammans med hans sambo och alla de stora barnen i familjen precis som vi gjorde förra året. Om vädret är med oss så promenerar vi ner till Gnisvärds fiskeläge under eftermiddagen där vi äter jordgubbstårta, dricker lemonad och dansar kring midsommarstången. Precis som det alltid har varit... ända sen jag var liten... Det är mysigt att barnen (eller snarare ungdomarna) också uppskattar att vara där eftersom de också har varit där på midsommar under hela sin uppväxt. Och nu får också Loa vara där varje midsommar. Fint på något sätt, eller hur!

Igår när vi landat på VBY, som vi i flygbranschen säger, fixade vi alla inköp direkt innan vi åkte ut hit på landet trots att det blev rätt sent. Gissa om jag var glad för det idag när jag såg köerna på parkeringarna till matbutikerna och köerna till systembolaget. Allt är klart och på plats här hos oss nu sååå...

... nu börjar det... midsommarfirandet!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images