BAROLOS LILLEBRORSA...

februari 24, 2019


Hej på er!

Jag kan inte mycket om vin men så mycket vet jag att det här röda vinet är en lillebrorsa till Barolo och Barbaresco och kommer från Piemonte i Italien. Det smakar bäst om det får luftas en stund, helst i en karaff och passar utmärkt till en god köttbit som vi åt igår kväll. Och någonstans där... upphör mina skills vad gäller vin. Däremot märker jag att jag börjar bli mer och mer kräsen och därför borde jag kanske ta tag i det där och lära mig lite mer. Men det är ju så mycket annat jag också vill göra...




Såg ni melodifestivalen i går kväll? Det gjorde vi och det var två låtar, eller kanske tre som jag gillade. John Lundvik som gick direkt vidare till final var ju klockren men sen gillade jag också lite otippat Ann-Louise Hanssons låt. Sen måste jag ju bara gilla Anton Hagman, som tyvärr åkte ut, om inte annat för att en av Johannes bästa kompisar Calle spelade trummor bakom honom. Om man bortser från att låten inledningsvis låter precis som en av Danny Saucedos låtar så är det är en riktigt mysig radiolåt.

Nu börjar solen att tränga fram ur molnen och vi ska strax bege oss ut. Det ska bli hyfsat varmt idag också. Det gillar vi!

Ha en fin söndag!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Är inte någon hejare på vin heller faktiskt. Men gillar lite mustiga röda viner, helt klart. Tyckte att dom som gick direkt till final var dom bästa igår faktiskt .
    Ha en fin dag i solen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det gillar jag också! Tack så mycket, det var en härlig dag! Kramar//Tina

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images