MER FÄRSK FISK GÅR NOG INTE ATT FÅ...

februari 23, 2019


God förmiddag på er!

Efter en skön sovmorgon och en riktigt god långfrukost så sitter jag ff kvar här vid köksbordet och bara känner in den här lördagen. Skönt med lediga dagar ändå...

Här kommer ett sista restaurangtips från Gran Canaria och Puerto de Mogán. Om man går över till andra sidan hamnen, ut på piren så hamnar man på en rätt risig bakgata men där helt plötsligt uppenbarar sig ett litet hål i väggen i form av en ingång till Cofradia de Pescadores.





Går man igenom restaurangen så kommer man ut på deras uteservering på kajen och här kan man sitta och se när fiskarna kommer in med sin fångst eftersom de håller till precis bredvid Cofradia. Det är inte många ställen på sydkusten som har en levande "fiskeindustri" och det är det som skiljer den här lilla byn från de flesta andra byar som bara är uppbyggda för turister.



Låt er inte avskräckas för att menyerna är inplastade och på olika språk för i dem döljer sig supergod och vällagad mat. Nu har vi ju inte ätit igenom hela deras meny men vi kan gå i god för dagens färska fisk och skaldjuren i alla fall.



Eftersom man i princip sitter och äter på kajkanten så är ju utsikten också därefter.



Nu kommer jag inte ihåg vad just den här fisken hade för namn men det var i alla fall dagens färska fisk och till den fick jag kanariska potatisar med tre olika sorters såser till. Jag gick därifrån med ett fånigt leende på läpparna.

Många bra matupplevelser blev det på Gran Canaria den här gången.

Nu är det dags för oss att samla ihop oss lite. Det blir en dag på Mall of Scandinavia idag. Jag måste hitta en skidjacka inför resan till Sälen om två veckor. Jag klickade hem en supersnygg korallröd historia innan vi reste till GC men den var i dyraste laget så den fick åka tillbaka. Just den färgen som jag älskar för tillfället kanske jag tröttnar på till nästa säsong och den risken vill jag inte ta. 

Ha en underbar lördag ni alla som tittar in. Jätteroligt att ni är här!

KRAM! 

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Där har vi aldrig ätit när vi varit där men gått förbi. Ha en fin lördag och hoppas du hittar det du letar efter nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passa på om ni åker dit igen. Mycket bättre än det ser ut när man ser den lilla ingången. Ha en fin söndag. Kram //Tina

      Radera
  2. Underbara bilder, känns som man själv är på plats och njuter av den goda maten:).
    Lycka till med skidjacksjakten.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla vad gullig du är! Skidjacksjakten gick tyvärr åt skogen. Får göra ett nytt försök idag. Ha en fin söndag! Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images