DET DÄR MED ATT FIRA ALLA HJÄRTANS DAG...

februari 20, 2019


Hej hej!

Tänkte jag skulle berätta om hur vi firade Alla Hjärtans Dag. Förra året när vi var på Gran Canaria så bodde vi på Radisson Blu i Arguineguin och det hotellet har en restaurang som är så förbaskat bra. Vi åt där ett par gånger då och det är ju ett riktigt Allahjärtansdagsmiddagsställe så vi bokade ett bord mot havet. Inte för att det var ljust och vi kunde njuta av havsutsikten precis för solen hade ju gått ner för längesen men det är oerhört vackert att se alla ljus som klättrar upp längs med bergen. 

Vi möttes av en man som spelade romantiska låtar på harpa. Bara en sån sak... Vackert!



Menyn var sååå prisvärd. Ett glas Cava som fördrink och fyra fantastiska rätter för 55 eurosar var samt ett gott vin till bra pris. Men vanligtvis har de en À la cartemeny så det var bara special just denna kväll att det var en förutbestämd meny.





Det var inte bara vackert det var också helt galet sjukt gott. Ni ser hur mycket kärlek de har lagt ner på den här efterrätten. En av de vackraste jag någonsin har blivit serverad tror jag.


Precis så!

Restaurangen heter 222°SW och är ni sugna på lite mer fine dining då kan jag verkligen rekommendera er att ta er hit. Hotellet ser kanske inte så kul ut från gatan men när man kliver in i lobbyn och hela Atlanten breder ut sig framför en så blir man ju lite blown away.

Är så lycklig över att jag fick fira Alla Hjärtans Dag med just min Per. Förutom all kärlek som jag får uppleva med honom så är han också min allra, allra bästa vän. Jag har aldrig skrattat så mycket som jag gör med honom och även om vi kan bråka och gräla så är det alltid om tramsiga saker. Han tar fram den bästa versionen av mig (ibland också den sämsta...) och jag känner mig så trygg med honom. Finaste älskade Per! Ännu en vacker kväll att lägga till i minnesbanken. 

Ha en fin onsdagskväll!

KRAM! 

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images