ÅRETS FÖRSTA...

januari 12, 2020


Hallå alla ni fina som tittar in!

Ja, det var den här söndagen det...  bara några timmar kvar nu. Vi tog som sagt en sväng på stan idag men shoppingresultatet var uruselt. Det jag letar efter finns ingenstans men nu har jag nätshoppat i stället så håll tummarna för att grejerna kommer fram i tid till nästa helg. Jag fick i alla fall många steg när jag promenerade omkring överallt och det är ju positivt.

På vägen hem ställde vi oss i kön till vårt favoritbageri som jag nämnt flera gånger tidigare. Jag vet inte vad det är som gör att det de bakar är extra gott. Allt är alltid så fluffigt och spänstigt... kan man säga så om bröd och bakverk? De har inte så många olika sorter och de bakar olika saker efter säsong. Nu under december och en liten bit in i januari har de förutom det ordinarie brödsortimentet bakat gudomliga saffransbullar men nu är de vanliga kardemummabullarna tillbaka...


... OCH ser ni vad som finns där i bakgrunden?


Jo men visst är det semlorna som är säsong just nu. Hur snygga och hur goda... Inte vad min figur behöver just nu men ibland måste man få unna sig, eller hur? Jag får träna lite extra duktigt i veckan helt enkelt.

Nu ska det lagas lasagne här hemma så dags att avrunda. 

Ha en fin avslutning på helgen.

KRAM!

You Might Also Like

6 kommentarer

  1. Guud så mycket godsaker! Älskar semlor, och den första avklarades i slutet av december;).
    Det är så härligt med favoritbagerier.
    Trist att du inte hittade det du sökte på stan, men ibland kan det vara så. Letar man så finns inget, och ska man inget ha hittar man mycket fint:).
    Helgen har gått alldeles för fort
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här bageriet är verkligen det bästa jag sprungit på någonsin. De bakar allt efterhand inne i själva butiken så allt är alltid varmt och gudomligt gott. Eller, jag hittar verkligen inte vad jag söker. Det blev därför en sväng på stan idag med... Kram //Tina

      Radera
  2. Jag hoppas verkligen att semlorna finns kvar när vi åker till Sverige nästa gång. Missade förra året när vi var hemma.
    Ha en bra måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för det Carin! Kram //Tina

      Radera
  3. Det bageriet måste vi söka upp i sommar då vi kommer till Stockholm. Klart du kan äta en semla....Eller två. Inget fel alls på din figur. Ät medan du kan fina du. Kraaaam Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det. Det ligger på Rörstrandsgatan här i Vasastan. Du kommer inte att ångra dig. Åhhh tack...men du vet det där fluffet... det där som ingen ser kanske men som stör en... hm...men ibland måste man få unna sig, trots att det blir fluffigt, eller hur! Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images