VINTERNS FÖRSTA...

december 07, 2013




Inte var det några stora mängder precis men ett fint litet vitt täcke av snö har vi i alla fall fått här på ön i natt. Småtjejerna hoppade glatt i sina nya vinterstassar efter frukosten och gick ut för att göra de första snöänglarna och snöbollarna för säsongen. Snowracern och pulkan plockades också fram men det var nog lite för lite snö för att det skulle bli någon fart i åkandet.

Blåsten håller i sig och det är så irriterande. Jag kan tycka att det kan vara mysigt med en höststorm eller   vinterstorm per säsong om man bortser från allt den ställer till med men nu har det varit två stormar inom loppet av bara några veckor och då är det inte roligt längre. Den här gången verkar det ju aldrig sluta blåsa. Morr...










Idag har vi städat och fixat lite här hemma innan vi tog oss in till Östercentrum för att låta McDonald´s laga lunch. Vi tog bilen trots att det är så nära men OMG vad folk det var och vad svårt det var att hitta parkeringsplats. Jag glömmer, eller förtränger, hur det brukar vara inför varje jul; att hela ön samlas i Visby för att köpa julklappar. Jag tror också att det är någon medeltida julmarknad den här helgen och det drar säkert också massor av folk. Den kommer jag inte att besöka för jag och medeltiden är inte on speaking terms om man säger så; en skada från tiden då jag bodde i innerstaden och upplevde medeltidsveckan live på nära håll. Det är säkert bra för Gotland men usch, jag får rysningar! Bjällror, mungigor, flöjtar, utklädda människor och ett jäkla hallå och spektakel dygnet runt i en hel vecka. Inget för mig som ni märker...

Nu är det snart dags att åka ut till Visby Airport och ta emot vårt Tysklandsbesök. Äntligen! Som vi har väntat!!!  Och i kväll skall vi äta en riktig klassiker till middag; Fondue. Och lite senare skall vi se på Ebbot i "Så mycket bättre". 

Hoppas att ni också får en mysig lördagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images