BESTÄLLD...

augusti 25, 2014



Nu har vi äntligen, efter ett väldigt velande fram och tillbaka kommit överens om vilken sorts kamin vi skall installera och idag har vi även varit och beställt den. Vi har haft beslutsångest kring det här väldigt länge, och inte så lite heller. Det blev till slut en svart Contura 750 med lucka även nertill. Vad svårt det är att välja tycker jag. De kostar ju en del och det är ju inget man bara byter ut direkt om man tröttnar på den. Jag tror att vi har hittat en någorlunda neutral modell nu och nu är det bara att lämna in alla handlingar och vänta på att byggnadsnämnden säger sitt, för det krävs ju en bygganmälan för installation av eldstäder. En jäkla omständlig procedur det där men det finns väl skäl till det… Sen kan vi sätta igång… eller vi och vi… vi kommer så klart inte att göra ett dugg. Det blir samma kille som hjälpte oss att installera kaminen på landet som kommer att hjälpa oss den här gången också. 

Så i höst skall det bli mys på hög nivå här i vårt lilla casa!

Idag har vi också pratat med golvläggaren som skall hjälpa oss att vitvaxa vårt golv i allrummet men honom är det tyvärr lite väntetid på. Jag är så hemskt otålig av mig så det kommer att bli jobbigt att bara gå här och vänta tills allt rullar igång på allvar. Får väl börja planera nästa rumsrenovering så länge. Vårt sovrum har vääääldigt hög prio, och barnens rum, och badrummet och, och och… det finns verkligen inget stopp på allt man vill göra. Det går ju bara runt. Jag får nog handla ett par trisslotter igen. Suck…

I övrigt har kvällen bjudit på en powerwalk med en älskad dotter och nu har jag med gott samvete sjunkit ner i soffan. Här tänker jag stanna!

Ha en fortsatt skön måndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images