MIN NYA KOMPIS...

augusti 14, 2014



Den här lilla skönheten blev min på min födelsedag! Förstår ni hur glad jag blev när jag öppnade paketet jag fick från P och såg att det var en ny kamera som låg där i. Jag som alltid släpar med mig min systemkamera med objektiv och allt på våra resor har nu fått en liten kamera som liksom har allt på en och samma gång. Den här kamerans zoom är ingen lek kan jag säga. Jag kan typ fånga en liten fluglort på ringmuren här hemifrån så bra är den… kanske liiiiite överdrivet men tusan vad bra den är, den där lilla.

Jag har också fått privatlektioner hos en fotograf så att jag skall få lära mig lite mer om mina kameror och bli lite bättre på att fota. Ibland tycker jag att jag kan få till det rätt bra men när jag tycker att "ja nu jäklar har jag nog knäckt koden" så funkar helt plötsligt ingenting; det är helt omöjligt att komponera bilder, jag glömmer inställningar och det är bara skuggor "all over the place" som prins Daniel brukar säga.

Med fotografens hjälp så skall vi nog komma bra överens, min nya kompis och jag. Jag känner det på mig :-)!

Tack älskade P!




Nu önskar jag mig en åskfri dag. Är det bara jag som blir alldeles konstig i huvudet av det här knasiga vädret. Ena stunden är det varmt och kvalmigt, nästa smäller det till och det blir svalare i luften. Sen går det en timme och det är lika kvalmigt igen. Snurrigt är det! Snurrigare än vanligt!

Vad skönt med fredag i morgon. Fredagskänslan har jag faktiskt saknat i sommar. Den kommer ju inte till en när man är ledig hela veckan runt för då är det ju fredag varenda dag och det blir inte samma sak. Den här helgen blir det lugna gatan. En tripp till Tofta blir det, det är alldeles säkert för framöver har vi så mycket roligt planerat på helgerna så vi kommer inte att hinna ut. Vi passar på när vi kan!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images