PAKET FRÅN DENNY´S HOME...

november 13, 2014



Oj oj oj vad det snurrar på nu. Full fart på jobbet i går och på kvällen var jag med kollegor från Oslo och Stockholm och åt middag på G:a Masters. Idag har jag varit på en workshop hela dagen och i kväll efter jobbet hämtade vi ut ett härligt paket :-). Jag blir som ett litet barn när vi beställt hem något och skall packa upp paket med nya grejer. Jag kan inte göra något annat innan jag får packa upp. Jag tar knappt av mig ytterkläderna så ivrig är jag.

Vi har planerat att köpa nya köksstolar så länge men vi har haft lite svårt att bestämma oss. När väl golvet blev klart så var valet ändå inte så svårt för klassiska Tolixstolar i galvaniserad plåt passar ju bra till den kaklade väggen och plåthyllorna vi har i köket/allrummet. Vita stolar blir för mycket nu när golvet också har blivit vitt trots att jag/vi gillar vitt. Jag bli lugn och harmonisk av vitt och det är så mycket lättare att smyga in tavlor, kuddar och andra detaljer med färg… och då kan det gärna få vara ordentliga färgklickar. 

De här stolarna beställde vi från Denny´s Home. De flesta andra "butiker" har en så sjukt lång leveranstid typ 10-12 veckor men de här stolarna kom till oss på ett par dagar. Fantastiskt! Nu börjar jakten på vad vi skall ha för typ av dyna på stolen. Lammskinn; gotländskt, isländskt, eller kuddar. Tål att funderas på.




Nu vill vi bara att vårt soffbord skall komma också och vi väntar och väntar. Ja vi väntar faktiskt nästan ihjäl oss… Det senaste budet är att det skall komma på måndag. Josefine som har grundat Betonggruvan gjuter betongskivan själv och importerar underredet från Kina så vi får väl ha lite tålamod. 

I morgon är det dags för veckans sista jobbdag och den skall avslutas med ett härligt afterworkhäng med mina fina gamla tjejkompisar som jag har hängt med i all evighet. Nej, de är inte gamla i den bemärkelsen. Inte alls! Gladare och roligare tjejer får man leta efter och när vi träffas så är det precis som att vi är 17 igen. Underbara fina vänner!

Ha en fina avslutning på veckan!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images