RINGMUREN RUNT...

november 25, 2014

Östergravar

Här kommer några bilder från min söndagspromenad när jag i sakta mak gick ringmuren runt. Det var så skönt väder och fast jag kände mig så hängig så var jag bara tvungen att gå ut en sväng. Jag fick både hjärtklappning och blev alldeles varm men det var det värt för det var lagom varmt och vindstilla och himlen var då och då helt blå. Underbart!


Domkyrkan
Nordergravar

Strandpromenaden

Almedalen

Nostalgi på väg till hamnen.

Gamla fängelset

Utsikt från Visborgs slott.

Om man tittar in genom Söderport så ser man Adelsgatan. Ett shoppingstråk som tyvärr har sett sina bästa dagar.   Det är inte många året-runtbutiker kvar nu :-(.

När jag var liten låg min favoritbutik där innanför den lilla dörren. "Effes" hette den och man kunde gå in i butiken från två håll. Jag tyckte den här ingången var mest spännande.

Idag skiner ingen sol men det är i alla fall lugnare ute idag än igår då det blåste storm och regnade. Allt utom just det är faktiskt helt ok så här års. I övrigt så händer inte så mycket just nu tycker jag. Det är mest vardag som rullar på men i helgen går vi in i advent igen och det skall bli så mysigt. Lussebullarna är ju bakade och glöggen inköpt så det är bara att luta sig tillbaka och fira in den. En liten julmarknad på det, så blir det perfekt. Vi får väl se vad det blir i år och om jag kanske får med mig P. Han är rätt skeptisk till sådana där tillställningar men jag får väl muta honom med något…

Ha en fortsatt bra novembertisdag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images