NYTT ÅR OCH NYTT AVSTAMP...

januari 02, 2018



"And now we welcome the new year, full of things that have never been"... som Rainer Maria Rilke sa. Älskar det uttrycket och årsskiftet blir ett naturligt avstamp mot något nytt. Har funderat på om jag ska sätta upp några nyårslöften men jag hoppar över det. Om jag sätter upp för stora löften så får jag ändå aldrig till det ändå men jag ska i stället försöka förändra några småsaker som skaver. Inget större men något har man ju alltid som man vill slipa lite på, eller hur?

Idag har jag jobbat första dagen på plats på jobbet efter julledigheten och det gick faktiskt rätt bra. Det gick bra att gå upp i morse men efter frukosten var det som om någon slagit mig med något hårt i huvudet. Ville bara somna om men sen gick dagen som en dans. Ligger bra i fas med mitt avslut tycker jag. I morgon blir det jobb i Huddinge för sista gången sen blir det jobb i Solna som avslutning innan jag packar ihop och firar av veckan med min P på Surfers på fredag. Har en sådan Surfersabstinens nu...

I kväll har lillskruttan Lilly - ja ja hon är 12; fyller 13 i vår - blivit avlämnad på Bromma Airport för hemfärd mot ön. Blir alltid så tomt när det har varit full rulle med barn och familjeliv... Det har varit en ljuvlig och välbehövlig ledighet men nu kickar vi igång 2018!!!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images