LITE NYTT TILL TOFTA...

maj 17, 2018



De här fina små krukorna med ett par tåliga växter till köpte vi senast vi var på Gotland. De passar alldeles perfekt i ett av de små fönster som vi har i "annexet". Förhoppningsvis är växterna också så tåliga så att de fortfarande är fina och fräscha när vi kommer ner till ön i mitten på nästa vecka. Hittade dessa på Växthuset Linds i Visby där man kan hitta både det ena och det andra. Blommorna kanske inte är deras starkaste sida längre, där skulle man gärna vilja bli överraskad framåt men de har fina inredningsprylar, utemöbler, plantor, kryddor mm. Lilla "annexet" ska nu få börja ta form och vi har hittat en del sköna prylar; bland annat ett litet bord som P hämtade upp på Granit i kväll. Nu väntar bara utmaningen att få ihop allt till en helhet. 





Idag har jag varit och jobbat i Visby över dagen och kom hem nu för en stund sedan. Det är så märkligt för det tog längre tid för mig att ta mig från Bromma till Fridhemsplan på hemvägen än vad det tog mig att ta mig från Visby till Bromma. Det är ju helt galet ju, eller hur? Är det bara jag som tycker att trafiksituationen i Stockholm bara blir värre och värre?! Jag tycker jag märker skillnad bara från när vi flyttade upp för ett par år sedan. Då tyckte vi att det var helt galet om vi fick leta parkering i 30 min. Nu kan det ta upp emot en timme... inga konstigheter... I helgen ska vi flytta bilen för då är det större chans att hitta en parkeringsplats, och då måste vi hitta en där vi kan stå fram till och med  onsdag kväll då den ska få åka hem till ön igen. Så är livet med bil i Stockholm och det känns vääääldigt bra att den kommer att få vara en Gotlandsbil även framöver kan jag säga. Är helt matt...

Sista jobbdagen för den här veckan i morgon och sen ska det bli skönt med en fredagskväll utan planer. Är det skönt väder kanske vi slinker förbi någon uteservering på vägen hem eller så är vi bara hemma och lagar lite god mat och kommer i kapp lite efter de senaste veckornas race. Det spörs, som min mamma brukar säga.

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Hittade hit tack vare helgens kommande bloggmingel :-) Vilken trevlig blogg du har. Jättefina bilder och trevlig ton i texterna. Ska bli kul att ses och lära känna några nya bloggvänner!

    Och galet snygga krukor i detta inlägg. Helt i min smak!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Och tack för dina fina ord och tack detsamma. Du har också en fin och mysig blogg :-). Håller med dig, jag ser så mycket fram emot helgen och att få träffa er alla live. Krukorna är ett par riktiga favoriter; enkla och lite ruffiga. Det gillar jag. Vi ses på lördag! Kramar //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images