VINYLKVÄLL MED JOHANNES...

maj 06, 2018




Har precis kommit hem efter ett dygn med den här killen; min son nummer två i ordningen - Johannes. Vi möttes upp igår och gick till Nostalgipalatset där vi både länge och väl gick omkring och grävde efter några rariteter som skulle få följa med hem. När vi fyndat klart tog vi oss hem till Johannes och fortsatte eftermiddagen på hans balkong med skumpa, ost, kex och charkisar. Wow vilken eftermiddag det blev; sol, varmt och sommarfeeling.





Under tiden som mamman blev placerat på en stol i köket med ett glas vin i handen så lagade sonen sen en räktacos som var magiskt god. Så lyxigt att bara få sätta sig vid dukat bord och inte behöva lyfta ett finger.




Och sen drog vi igång och spelade skivor under middagen, resten av kvällen och halva natten. Så vansinnigt roligt och en riktig nostalgitripp uppblandad med några nypressade skivor; Manfred Mann, Kraftwerk, Ultravox, The Alan Parsons Project, Barclay James Harvest, Pink Floyd, Supetramp, Eldkvarn, Dead Kennedys, Bruce Springsteen, 10CC, Ramones... ja listan kan göras hur lång som helst.




Vi rundade av det här vinyldygnet med en frukost på Cafe Chateau idag på förmiddagen innan jag tog mig hemåt igen. 

Älskade Johanens; så snäll, generös och glad och alla andra goda egenskaper man kan ha har den här killen. Bara en sån sak att han vill hänga med sin mamma och spela skivor är ju magiskt ju. Är så tacksam för mina fina ungar och det här dygnet känns fint att få bära med sig i minnet.

Ute är det supervackert väder och jag skulle helst vilja vara ute och njuta men nu har verkligheten trillat över mig; vi reser till Hamburg på onsdag och jag måste göra ett ryck i tvättkorgen och gå igenom vad i klädväg som ska få följa med. Är busy både i morgon kväll och på tisdag kväll så det är bara idag som gäller. Det är bara att bita i det sura äpplet som det så vackert heter.

Ha en underbar söndag ni som kan vara ute och njuta i solen!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Vad roligt ni haft det! Räktacos låter riktigt gott och spännande. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var så kul att sonen ville umgås med sin mamma och vi hade verkligen en jätterolig dag och kväll! Jag måste be honom om receptet på räktacosen också för den var sååå god! Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images