SÖNDAGSSKRIDSKOR I VASAPARKEN...

januari 13, 2019


Hej igen!

Här i Vasaparken har vi varit idag för att åka skridskor. Inte jag då men grabbarna som kan åka skridskor tog en sväng. Mina grabbar och Per har ju spelat hockey alla tre så de har ju koll på hur man åker om man säger så. Till skillnad mot mig.


Vi mötte upp det här gänget strax efter lunch 


De "snörade" på sig skridskorna som vi säger på Gotland...


... och något var tydligen väldigt roligt då.


Sen blev det åka av...



 Och ibland bröt man ihop litegrann, sådär som bara en 2,5-åring kan göra... 


Men pååt igen bara och att åka med farbror Johannes det är skoj.


Det är så mysigt att de fixar en isbana i parken på vintern tycker jag. Loa har varit där med sina päron och åkt massor i vinter och han älskar verkligen det. Så enkelt för oss att sammanstråla och träffas också eftersom vi bor precis vid Vasaparken.

Efter att vi druckit varm choklad så packade vi ihop och tubade ner på stan för att i första hand titta på skidbyxor till mig och jag tror knappt det är sant för jag hittade ett par i andra butiken vi gick in i. Jag har varit ute efter ett par helvita utan några färgade detaljer på och jag är så lycklig över att den delen är fixad nu. En snygg jacka är det enda som fattas. Jag har en bild hur den ska se ut så nu börjar jakten på den. Vad tror ni om korall eller puderrosa, skulle inte det vara snyggt? Eller dovt grön... fast det har Per och då blir det lite av "husvagnsfamilj"... ja vi får se vad jag hittar.

Nu laddar vi inför en rolig och spännande vecka. Bio i morgon och på onsdag reser vi ner till Gotland. Ser fram emot att träffa kollegorna på Visby Airport igen och att få träffa både vänner och familj. Det var ju ett tag sen vi var där nu.

Ha en fortsatt fin söndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Vilken mysdag ni haft och så kul att hitta det man letar efter redan i affär nr.2.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen en härlig dag! Kramar //Tina

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images