EN FRANSK LITEN PÄRLA...

december 16, 2019


Hej hej!

Jag tänkte slå emellan med ett litet resetips så här i juletider. Om ni funderar på att boka en resa till våren så kan jag varmt rekommendera mysiga Antibes som är en vacker liten pärla på franska rivieran. Antibes ligger ett par mil söder om Nice och därifrån är det lätt att ta sig till Nice, Cannes, Saint Tropez eller över till den italienska sidan av rivieran.


Vi flög reguljärt till Nice och hyrde en lägenhet via Airbnb som låg mitt i Old Town vilket fungerade alldeles utmärkt. Via vår hyresvärd fick vi kontakt med en taxichaufför som både hämtade och lämnade oss på flygplatsen och det fungerade också utan problem. 



Det är sååå mysigt i Antibes Old Town. Små vackra gränder och torg överallt.


På väg till stranden som låg en liten bit bort från där vi bodde.


Vår "studio" hade utsikt över takåsarna och där bakom taken ligger den ena av Antibes två stränder.


Vi brukade bada vid den lilla som låg bakom hamnen med de stora lyxiga yachterna. Om man vill hänga på Beach Clubs så kan man promenera, eller åka över till Juan les Pins som ligger ett par kilometer bort. Där är stränderna både vackrare och större och lyxhotellen ligger på rad men själva orten är inte lika mysig som Antibes tycker jag.


På kvällarna åt vi på mysiga restauranger som finns överallt på torgen och i gränderna i Old Town men som vanligt så måste man boka bord på de restauranger som är mest populära.




En morgon tog vi tåget över till Nice där vi åt champagnefrukost på en utav restaurangerna längs med den långa lyxiga stranden. Vi strosade längs Promenade des Anglais och shoppade på Avenue Jean Médecin innan vi tog tåget hem igen.


Ja, det var en av alla de resor vi gjort tillsammans... min darling och jag. Jag älskar att resa med min Per. Det är alltid så enkelt och vi vill oftast göra samma saker när vi är på vift. Annars jämkar vi vilket inte brukar vara några problem. Det är alltid härligt att ha en resa att se fram emot, eller hur? Just nu har vi två att se fram emot; en till Egypten i februari och en skidresa med hela stora familjen i mars.  

Men nu ser vi fram emot julen och en miniresa till Gotland! Inte långt kvar nu.

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Så vacker plats och mycket att se och nära till mycket.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen jättevackert i Antibes. Jag kan verkligen rekommendera en resa dit! Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images