HUR DET SÅG UT TILL ADVENT I VISBY...

december 13, 2019


Hello!

Äntligen fredag igen... tjoohooo! Här myser vi på för fullt och kurar. Man kan ju inte göra annat när det ruskar ute, precis som det gjorde i går och i förrgår och dagen innan förrgår osv... För några år sedan bodde vi fortfarande kvar i Visby och ibland kan jag verkligen sakna vårt kök/allrum som vi hade där med den platsbyggda soffan och den kaklade väggen. Jag kan också sakna det vi hade där när vi var en stor familj med fyra barn som bodde hemma. Herrejösses vilken full snurr det var med allt då. Men var sak har sin tid heter det ju och jag trivs också jättebra med det kök som vi har nu här hemma i Stockholm.


Så här kunde det se ut till advent hemma hos oss. 


Amaryllisarna, adventsljusstakarna och hyacinterna är de samma. 





Idag blev det hämtning av de små barnbarnen på förskolan som dagen till ära var en pepparkaksgubbe och en tomtemor. Sen gick vi hem till dem och åt saffransbullar från Lillebrors bageri och drack glögg. Vi ska ju inte fira jul ihop i år eftersom de ska vara kvar i Stockholm så det gäller att passa på att umgås så mycket man kan nu innan. 

Nu är det dags att laga lite middag här hemma och sen ska jag hänga i soffan under en filt. Känner mig lite ruggig faktiskt. 

Ha en fin fredagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images