ETT BESÖK HOS JOHANNA PÅ STYLEMOOD...

december 29, 2019


Halloj!

Då var vi hemma i Stockholm igen och det känns riktigt skönt att få komma hem igen efter fina dagar på Gotland. 

Vi rundade av den här gotlandssvängen med att besöka supertrevliga Johanna som driver butiken StyleMood i Västergarn som ligger några km från där vi bor. Man kan hitta sååå mycket fina grejer där om man har vägarna förbi men under januari kommer butiken dock att vara stängd. Om ni inte är i krokarna eller inte kan vänta tills hon öppnar upp igen så hittar ni webbutiken HÄR. Om vi hittade något... javisst; ett par fina grejer till stugan i Tofta som jag ska visa när vi öppnar upp uteköket för säsongen. 

Vi är rätt bortskämda med bra inredningsbutiker på ön och två av dem ligger som sagt alldeles i närheten av där vi bor. Berså som jag skrivit om tidigare är en annan favorit och öppettider till Berså finns HÄR








Tack för ett mysigt besök Johanna. Vi kommer tillbaka!

Ja nu är julen över för den här gången och det är dags att plocka bort alla juliga grejer. Stjärnorna i köket ska få hänga kvar ett tag till och även ljusslingan i fönstret i vardagsrummet men allt annat ska väck. Någon gran har vi ju inte haft i år och just nu känns det faktiskt väldigt skönt även om man här i Stockholm har det så lyxigt att man kan slänga granen lite här och där på massor av anvisade platser så kommer någon vänlig själ och plockar upp dem. De är service det! Det blir dock inget fix här hemma idag. Jag har faktiskt sovit en liten stund här på soffan nu efter att vi kom hem. Jag har sovit så illa i natt av någon anledning. vaknade vid 01.00 och sista gången jag tittade på klockan innan jag somnade om så var den 03.00. Så konstigt, jag som aldrig brukar ha problem med att sova. Men jag tänkte att jag kunde sova ikapp på färjan på väg hem men vad händer då... jo vi hamnar framför en man som snarkade sig igenom hela resan högt och ljudligt så att hela salongen fick ta del av hans sovlycka. Hans fru satt vaken bredvid men hon tyckte inte det var konstigt alls... märkligt tycker jag. Hon kunde väl ha puttat lite försiktigt på honom åtminstone...

I morgon blir det jobb och sen ska vi äntligen få träffa våra små kottar igen. Längtar efter dem så mycket nu.

Ha en fortsatt fin söndag!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. God fortsättning! Äntligen har jag hunnit läsa ikapp typp ett par - tre veckor här inne! Jag gillar ju verkligen att hänga här, men har inte hunnit med några blogginlägg alls knappt.

    Vad härligt ni verkar ha haft det på Gotland. Jag längtar verkligen tillbaka dit. Var där för massor med år sedan då barnen var små och då var det ju liksom på deras villkor. Verkar finnas så himla mycket fint och härligt att se och göra.

    Vi har försökt ta det lugnt vi också under ledigheten, varvat med umgänge och lite träning. Men jisses vad tiden går. Snart är det dags att börja jobba igen.

    Ha en fortsatt skön söndagkväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Lena! Och tack för din fina kommentar :-). Jag vet precis hur det är... tiden ska räcka till för allt och man vill så gärna hinna läsa alla fina och roliga bloggar men man hinner inte riktgt med... Gotland är fantastiskt och precis som du skriver så finns det massor att se och göra året runt. Ni måste åka dit igen framöver! Håller med ... ledigheten går så fort. Jag har jobbat alla mellandagar och då känns det som att det går ännu snabbare allting. Gott Nytt År till er och ha en fin avslutning på veckan. Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images