FÅR JAG LOV ATT PRESENTERA… HASSE...

juni 23, 2015



Den här ljuvliga lilla krabaten låg hemma och väntade på oss när vi kom hem efter jobbet idag. Hasse heter han och han har precis flyttat in hos Vendela och hennes pojkvän Joakim. Han är en blandning mellan Dvärgspets och Pomeranian och han är alldeles, alldeles underbar. Så pigg, nyfiken och glad och han är så söt så att jag nästan dör…

Att han kissade både i hallen och på fårskinnet gör absolut ingenting :-).




Det är så himla roligt att se Vendelas glädje. Hon har, så länge jag kan minnas velat ha en egen hund och aldrig har hon fått någon, stackarn. Det finns ett minne från när Vendela gick på dagis som är helt oslagbart; när jag skulle hämta henne efter jobbet kom hon krypande på alla fyra skällandes "vov vov" och efter sig hade hon ett lämmeltåg av dagiskompisar som snällt kröp efter henne överallt och skällde "vov vov". Då förstod jag att det här med hundar, det är verkligen hennes grej.

När visiten var över traskade Vendela och Hasse hem till sitt och lyckligare tjej får man nog leta efter.

Nu har vi landat ner här ute på landet efter ett par intensiva kvällar. Städning av huset står på schemat men till köket och badrummet har vi bokat städfirma. Kan eventuellt vara det bästa vi gjort på länge… för nu känner vi att vi ligger bra i fas utan att ha jobbat ihjäl oss.

Nya tag i morgon!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images