HÖGSOMMAR MÖTER SENSOMMAR...

augusti 23, 2015



Den här helgen har varit galet härlig hörreni! Och här kommer några strandbilder till, jag kan verkligen inte låta bli. Det här var ju faktiskt sommarens finaste dag; jättevarmt, frånlandsvind och lagom med folk på stranden. Förvisso var det lite för kallt i vattnet för att jag skulle bada och maneterna kom på sitt årliga besök men jag är så nöjd med att bara få gå ut och plaska omkring lite och skvätta på mig lite svalkande vatten och maneterna är ju inte farliga på något sätt, bara vackra.

Gårdagskvällen var också så mysig; först en grillkväll och sen ett besök av våra fina vänner M&M som sladdade över på ett glas vin på altanen. En härlig stund med många skratt. I morse när vi vaknade låg det en påse färska frallor från bageriet på vår altan. Fina ni! Tack för att just ni är våra vänner!!!




Men sen rullade det stora vemodet in… Mot kvällen var det dags att packa ihop och åka in till huset i stan igen och då fick jag en stor klump i magen när jag tänkte på vilken härlig sommar vi haft och nu är den helt plötsligt över. Så många fina, roliga kvällar på altanen med familj och vänner, lilla Hasse som har busat omkring på tomten och fantastiska dagar på stranden nu när sommaren äntligen kom. Poff så är det slut liksom… Plommon och äpplen börjar också mogna nu men som tur är så brukar den vemodiga känslan vara kortvarig och det är väl tecken på att jag har haft en härlig sommar.

Nu ser jag så mycket fram emot en kväll med Johannes som äntligen kommit hem till ön igen efter en sommar i Stockholm. I morgon är det han och jag! Har saknat honom så mycket…

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images