LINDGÅRDEN...

augusti 05, 2015


Hej tjolahopp!

Tillbaka igen efter ett par dagars bloggpaus. Här har det varit full fart de senaste dagarna; jobbstart i måndags som kändes helt ok faktiskt. Smyger igång lite med kortare jobbdagar nu när sommaren helt plötsligt dök upp igen. Det är bäst att passa på för snart snurrar vardagen igång igen med allt vad det innebär. 

I måndags efter jobbet var jag på tjejträff med kompisar "från förr". Vi åt god mat och tjattrade om allt mellan himmel och jord så kvällen den bara försvann utan att man hann och blinka. Underbara tjejer och en härlig kväll!

I går efter jobbet checkade vi in hemma hos min fina syster och hennes man. Vi bjöds på härliga drinkar på altanen för att sen ta oss till Lindgården där vi åt en middag som var så god så att man nästan dog en smula. Råbiffen var fantastisk och Roquefortsteken som jag tog in som varmrätt, den såg så god ut så jag kastade mig över den innan tallriken ens hade landat på bordet. Det blev inga bilder på den…

Det här var den godaste middagen vi ätit på år och dar och vi kunde väl egentligen inte förväntat oss något annat när kombon Frida, Sonny och Bosse med allt sitt kunnande om mat och vin tog över den här anrika restaurangen. Så bra! Boka bord pronto om ni inte redan har gjort det.




 I morse blev vi bjudna på finfrukost innan vi checkade ut från syster med familj och tog en promenad till jobbet. Härliga tider!

Nu njuter vi av det här sköna vädret som helt plötsligt kom till oss. På söndag är det dags att flytta hem till stan igen och jag hoppas att vi kan få någon stranddag till innan dess.

Men nu är det dags att plocka fram grillen för att grilla lax till middag. Det är inte helt fel det heller.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images