XAVIER...

oktober 17, 2015



Det här franska vinet drack vi till den Boeuf Bourguignon som vi kalasade på förra helgen och det kan jag verkligen rekommendera. Bra pris också; 89 kronor. Jag tycker att franska viner är lite knepiga. Har inte riktigt knäckt koden än men jag tror att jag är på väg. Jag skulle vilja vara mer kunnig vad gäller viner men så fort jag försöker läsa på så blir jag alldeles matt av alla begrepp. Jag blandar ihop druvor med namnen på vinhusen och alla årtal hit och dit som jag aldrig fattar vad de står för. Nää, jag får nog nöja mig med att dricka vinerna i stället och ta hjälp av personalen på Systembolaget vad gäller vintips för de är ju så sjukt duktiga. 

Här har vi haft en skön sovmorgon och nu skall vi gå ut och njuta av alla vackra höstfärger. Det fullkomligt sprakar utomhus nu.

Ha en skön lördag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images